NK Mountainbike in Sittard

Tekst

NK Mountaimbike 2020

Dag 1 NK Mountainbike in Sittard!
Om 10.00 uur was de start van Anniek Mos, Ilse Lutke en Iris Offerein.
Verslag Anniek: Het weekend van 26/27 september moest het gebeuren: NK MTB. Het hoogtepunt van het korte MTB seizoen. Op vrijdagochtend al vroeg naar Sittard waar we vlak aan het parcours we met het hele team het hele weekend overnachtten. Dat beloofd een gezellig weekend te worden! Zaterdag ochtend was mijn race om 10 uur. Ik kon bij de start goed meekomen met de kop van mijn categorie: belofte dames. Ik kwam al gauw op 5e plek te liggen in mijn eentje. De tijd ging snel voorbij en voor ik het wist kreeg ik al de bel. Nog steeds lag ik 5e plek en het gat achter mij was groot. Dus het was gewoon door fietsen en geen risico’s nemen voor mij. Dit ging wonderbaarlijk goed. Ik heb 3 van de 5 keer de toch wel gladde rockgardens genomen en ben geen 1 keer gevallen. Dat komt niet vaak voor. Na precies 1,5 uur kwam ik op een mooie 5e plek tussen de belofte dames binnen. Een geslaagde dag en een geslaagd weekend!
Verslag Iris Offerein: Gisteren had ik het NK mountainbike in Sittart. Ik had een goede start en was als 5e weg. Op een gegeven moment lag ik 4e en heb een lange tijd met de 3e in de wedstrijd gefietst. In de èèn na laatste ronde was ik ten val gekomen op de rock garden en kwam ik niet meer bij de nummer 3. Uiteindelijk tevreden met een 4e plek.
Verslag Ilse Lutke: Gisteren had ik het Nk in Sittard. Het was een zwaar rondje. Maar ging het op zich wel goed! Heb weer mijn grenzen verlegd en mijn best gedaan! Moest wel even wennen aan mijn nieuwe fiets maar ben heel blij met mijn fiets.
Uiteindelijk 11e geworden.
Om half 5 was het de beurt aan de junioren met Pim Funken. Verslag Pim: Vandaag was het zo ver na een zware corona periode was dan eindelijk het NK mountainbike. Om half 5 ging mijn start schot. Ik had een goede start en ging als 6de het bos in al snel waren er allemaal groepjes gevormd. Ik kwam in een mooi groepje met nummer 7 8 en 9. Nummer 7 was weggereden en ik zat nog met nummer 8 in de laatste ronde was ik van nummer 8 weg gereden en ben ook als 8ste gefinisht erg tevreden.

DAG 2 NK MOUNTAINBIKE in Sittard! Bij de nieuwelingen een 17e plaats voor Tibbe Antonissen, een 19e voor Joris Funken en een 28e plaats voor Koen Antonissen. Bij de nieuweling meisjes reed Sofie de Vries naar de 7e plaats.

Verslag Tibbe: Mijn start op p15 ging niet zo lekker omdat er iemand voor me zat. Hierdoor zat ik p20 in de eerste ronde. Sommige bochten en de klimmen waren nog glad door de regen snachts. In de laatste ronde kreeg ik veel last van mijn benen waardoor ik mijn tempo iets moest minderen. Het parcours was erg leuk met de vele rockgardens. De lange rockgarden naar beneden was mijn favoriet. In de wedstrijd heb ik nog enkele renners kunnen inhalen en ben als 17e gefinisht.
Verslag Koen: ik startte op p41. Voor mij was een valpartij in de eerste bocht. Gelukkig heb ik hierna een paar renners toch nog kunnen inhalen en zat in de 1e ronde op p30. Door de regen waren de bochten glad waardoor ik 2 maal onderuit ben gegaan. In de laatste ronde kreeg ik kramp waardoor ik een paar plekken heb moeten laten schieten. Ik ben als 28ste over de finisch gekomen. Het was een technisch parcours wat ik erg leuk vond.
Verslag Sofie: Dit hele weekend al in sittard verbleven om goed te verkennen, bij het inrijden op vrijdag hard met mijn ribben en verkeerde schouder een boom geraakt, hier het hele weekend veel last van gehad, voor de rest gingen de rockgardens goed bij mij. Mijn start was wel oke maar vervolgens begon ik in de 1e helft van de wedstrijd veel onnodige foutjes te maken, hierdoor verloor ik veel tijd op het meisje voor me. Ondanks dat de wedstrijd alles behalve soepel verliep ben ik 7e totaal en 3e 2e jaars geworden. Niet het resultaat waar ik voor ging maar dat is dan maar zo.

Kortom een super weekend in SITTARD. Begeleiding en ouders bedankt voor de ondersteuning!

Dit bericht delen:

Meer nieuws

Gravel One Fifty

Verslag Joris Funken van zijn GRAVEL ONE FIFTY:
Lees verder
Streetrace Nijeveen

Gisteren was streetrace in Nijeveen. Joris en Tibbe stonden voor ons aan de start! Joris reed bij de wedstrijd...