Nieuws

3-Nations Cup MTB Eupen (B)

Leave review
Nog drie renners van ons team stonden afgelopen weekend aan de start van ee...
Tekst

3-Nations Cup MTB in EUPEN (B)

Nog drie renners van ons team stonden afgelopen weekend aan de start van een MTB-wedstrijd: “De 3 Nations Cup MTB in Eupen (D). Om 9.30 uur was Pepijn als eerste aan de beurt bij de nieuwelingen: “Het was een erg leuk parcours met veel hoogtemeters. Ik moest helemaal achteraan starten en de start was direct op een hele lange klim. De eerste 2 rondes gingen erg goed en ik heb toen veel mensen in kunnen halen. Helaas waren mijn benen op in de laatste ronde waardoor ik weer wat plekken ben verloren. Ben wel tevreden over het begin van de wedstrijd, alleen was het einde een beetje zonde”.

Daarna om 11.15 mocht Koen van start bij de Junioren: “Er stonden 73 junioren (m) aan de start. Het was mijn eerste wedstrijd dit seizoen in België.  De start begon met een lange beklimming op de weg, waarna we het parcours op gingen. In het parcours zaten veel steile beklimmingen, off-cambers, drops, boomwortels en mulle paden. Het was een pittige wedstrijd, waarbij ik 42ste geworden”.

Om 13.15 gingen de dames van start. Iris Offerein net naast het podium op een mooie 6e plaats. Komend weekend weer nieuwe kansen tijdens de volgende 3 Nations Cup MTB in Saalhausen (D).

Foto's: LW-Foto l Suzanne Dekker l Miranda Echten

Leave review
Zaterdag 14 mei stond Tibbe Antonissen aan de start van de XCO junior serie...

UCI MTB WORLD CUP NOVÉ MĔSTO NA MORAVĔ 2022 in TSJECHIE

Zaterdag 14 mei stond Tibbe Antonissen aan de start van de XCO junior series in Nové Město in Tsjechië. Hij mocht dit weekend aansluiten bij het team van TalentNed en gebruik maken van hun faciliteiten. Ook werd hij gecoacht door Olaf Noorbergen (trainer TalentNed) en werd zijn fiets voor de wedstrijd nagekeken door Matthijs Dankelman (bike mechanic van TalentNed). Voor Tibbe een mooie ervaring om samen met andere mountainbikers van over de hele wereld te koersen.

Afgelopen woensdag vertrok Tibbe samen met zijn vader richting Tsjechië, Airolubetrainer Matijn de Vries was ook van de partij. Na nog een aantal keren het parkoers te hebben verkend mocht hij zaterdagmorgen aan de start verschijnen. “Het was een mooi parcours met veel wortels en twee mooie rockgardens. Ik moest op de een na laatste rij starten. Ik heb bij de start wat plekken kunnen winnen. Ik heb een mooi constant tempo kunnen fietsen. En daardoor heb ik rond de 120ste plek gefietst. Ik ben uiteindelijk 118de gefinisht. Ik vond het supergaaf om op wereldniveau te fietsen. En ben weer een ervaring rijker. TalentNed super bedankt voor de ondersteuning”: Aldus Tibbe.

Leave review
XCL 3-Nations Cup MTB Vamberg 2022 Ook dit keer weer een wedstrijd dichtbi...

XCL 3-Nations Cup MTB Vamberg 2022

Ook dit keer weer een wedstrijd dichtbij huis en vier renners van ons team aan de start. Job ging zaterdagmiddag al van start bij de nieuwelingen. Hij mocht starten vanaf de vierde startrij. De eerste helft van de wedstrijd ging niet helemaal volgens plan. Echter na niet de beste start, een kleine schuiver en twee matige eerste rondes kwam Job steeds beter in zijn ritme en kon hij de laatste ronde nog vier renners inhalen. Hij werd knap 14e in dit grote startveld.

Op Zondag was het eerst de beurt aan junioren Koen en Tibbe. Koen startte vanaf de 8e rij, ongeveer midden in het peloton. Door een kettingbreuk voor hem, ging de start niet zo goed. Koen: “Veel paden waren stoffig en langs de randen mul. In de bochten was het hierdoor oppassen dat je niet onderuitging. De wedstrijd op de VAM staat bekend om het vele klimmen met een aantal verspreid liggende rockgardens. Omdat ik hier vaak train, weet ik wat de beste lijnen zijn. Ik ben geen sterke klimmer en heb hierdoor mijn eigen ritme aangehouden. Het was een zware wedstrijd en ik ben uiteindelijk als 48e geëindigd”.  Ook Tibbe vond het een zwaar parcours door de vele klimmen en rockgardens: “Ik had een niet zo goede start, doordat een renner voor mij net goed wegkwam. Hierdoor kon ik ook niet goed wegkomen. In de eerste helft van de wedstrijd kwam ik niet goed in mijn ritme waardoor ik een paar plekken verloor. In de tweede helft ging dit beter. In de laatste ronde kon ik nog weer twee renners inhalen met een 30e plaats als resultaat”.

Daarna was het de beurt aan Iris. Ze stond niet helemaal fit aan de start maar ging er wel voor: “Het eerste gedeelte van de start ging iets minder. Ik zat achter iemand die niet snel wegkwam. Daardoor verloor ik erg veel plekken. Gelukkig was het een lange start en zat ik bovenaan rond de 10e positie. Ik heb de hele wedstrijd rond deze positie gefietst. Uiteindelijk tevreden met een 10e plek en met de behaalde eerste UCI punten”.

Op naar de volgende 3 Nations Cup in België en zoals Koen zei: “Hopelijk met veel boomwortels en afdalingen”.

Deel van de Foto's : Patrick van de Veen en Marco Loman

Leave review
Een eerste plaats voor Iris Offerein tijdens de Koningscup in Havelte.

Koningscup Havelte!

Als eerste mocht Iris vandaag aan haar wedstrijd beginnen. De hele wedstrijd reed ze attent mee voorin. In de laatste ronde plaatste ze een versnelling waarna ze solo over de finish kwam en schreef hiermee de overwinning op haar naam. Een mooie eerste plaats voor Iris.

Toen was het de beurt aan Junioren Tibbe en Koen Antonissen. Koen had helaas een DNF door rugproblemen. Tibbe vond het een zwaar parcours met veel rechte stukken. Zijn benen voelden niet zo goed en dat kon hij tijdens de wedstrijd goed merken, want deze verzuurden snel. Tibbe reed bijna de hele wedstrijd met twee andere renners op. In de laatste ronde kon hij met één renner wegrijden en werd het een sprint op de finish die Tibbe verloor. Maar met een achtste plaats was hij dik tevreden.

Daarna was het de beurt aan de nieuwelingen. Job mocht vanaf de eerste startrij vertrekken en ging als 5e het bos in. Al snel kon hij een renner inhalen en reed hij op de 4e plaats. Helaas reden de nummers 1, 2 en 3 bij hem weg en kwam hij op een achterstand. Uiteindelijk kon Job toch weer naar de nummer 3 toerijden en werd het sprint voor de 3e plaats, die hij helaas verloor. Toch een mooie 4e plaats voor Job.

Volgende week weer een ‘thuiswedstrijd’ : de 3 Nations Cup in Wijster!

Leave review
Afgelopen zondag was de eerste wedstrijd van het officiële mountainbike sei...
Tekst

Afgelopen zondag was de eerste wedstrijd van het officiële mountainbike seizoen: De Grote Prijs Kivada Wielersport 2022 in Berlicum! Voor ons team stonden er 5 renners aan de start: Iris, Koen, Tibbe, Pepijn en Job.

Onderstaand een verslagje van Tibbe, Job en Pepijn.

Nieuweling Pepijn stond aan de start van deze nationale wedstrijd in Berlicum. Door de loting stond hij bij de start midden in het veld. Helaas had hij geen fijne start en kon hij  geen gaatjes vinden om renners in te halen. In de eerste ronde lukte dit gelukkig wel weer,  De rest van de wedstrijd kon hij mooi op één tempo uitfietsen.

Nieuweling Job had wel een goede loting en mocht vanaf de 2e rij starten.  Hij had een prima start maar kon in het begin niet zo goed in zijn ritme komen waardoor hij een groepje van 6 renners moest laten gaan. Vanaf toen ging het iedere ronde steeds beter en werd hij uiteindelijk 7e.

Junior Tibbe had helaas geen geluk met de loting, want hij moest helemaal achteraan starten. Toen werd het moeilijk inhalen, want het parcours bestond vooral uit singeltracks. Hij ging van groepje naar groepje. De laatste 3 rondes fietste hij in hetzelfde groepje en werd het een sprint. Hij werd 16e en was tevreden met dit resultaat in de eerste wedstrijd van het seizoen.

Op naar de volgende wedstrijd in Oldenzaal

Leave review
Woensdag 6 april hadden we een training in Tecklenburg (Duitsland) samen me...
Tekst

Training met TalentNED in Tecklenburg (DLD)

Woensdag 6 april hadden we een training in Tecklenburg (Duitsland) samen met renners Paul Snip en Frits Biesterbos van het MTB Team TalentNED onder leiding van hun coach Olaf Noorbergen. Onderstaand een verslag van onze renner Pepijn Aalders:

Vandaag hebben we in Tecklenburg getraind onder leiding van Olaf, het was een combinatie van renners van Airolube en renners van TalentNED. Door alle regen van de afgelopen dagen was het af en toe een beetje glibberig, wat het natuurlijk ook iets uitdagender maakte! Gelukkig was het de hele training lang wel droog. In het begin deden we een korte warming up gevolgd door een korte oefening waarin we trainden om beter vooruit te kijken en zo het tempo op te voeren. Daarna reden we nog een keer volledig naar beneden en gingen we verder naar de volgende sectie. Daar zijn we een paar keer volledig naar beneden gereden en hebben we de bochtensnelheid steeds meer op gevoerd, wat voor mij het leukste deel van de training was. Als laatste technische onderdeel hebben we nog even op een soort ‘rockslab’ gereden die gelukkig droog genoeg was om op te rijden. Tot slot hebben we nog kort uitgefietst en was het een geslaagde training!

TalentNED en Olaf Noorbergen super bedankt voor de leerzame training!

Leave review
Afgelopen vrijdag hadden we een teambijeenkomst bij sponsor zalen van Veen ...
Tekst

Afgelopen vrijdag hadden we een teambijeenkomst bij sponsor Zalencentrum van Veen in Witten.  Daar deden we ons te goed aan een lekker warm buffet en werd er door bestuursleden Jan Bonder en Leander Popken teruggeblikt en vooruit gekeken.

Zo was er onder meer aandacht voor de mooie 3e plaats van Iris Offerein op het NK in Sittard afgelopen jaar.

Ook stonden we stil bij het afscheid van bestuursleden Eric Dorenbos en Jeroen Funken en was er de ondertekening van het contract van Pepijn Aalders.

Het wedstrijdprogramma voor 2022 werd onder de loep genomen en nieuwe sponsoren werden onder de aandacht gebracht.

We kijken uit naar de eerstvolgende wedstrijden en de aanstaande gezamenlijke teamtraining met TalentNed. Wij hebben er zin in.

Tekst

Afgelopen zondag was de finalewedstrijd van de AIROLUBE Wintercompetitie in Veendam. WV De Stormvogels had weer een mooie ronde uitgezet rondom het evenemententerrein Borgerswold. Het was een parcours van ongeveer 3 km en weer iets aangepast ten opzichte van vorig jaar.

Bij de nieuwelingen had Pepijn een goede start en ging als 3e het bos in. Daar werden ze even

opgehouden door de groep die voor hun moest starten. In de eerste ronde moest hij de eerste 4 renners laten gaan, waarna hij alleen kwam te rijden. Hij eindigde als 5e. Job startte vanaf 2e rij en kwam daardoor niet goed weg. Ook was het op sommige stukken van het parcours erg smal, daardoor kreeg hij een kleine achterstand op nummer de 1. Gelukkig kon hij het gat toch nog dichtrijden en eindigde op een mooie eerste plaats

Bij de junioren stonden Tibbe en Koen voor ons team aan de start. Alle twee hadden ze een goede start. Tibbe ging als eerste het bos in. Daarna kon hij wegrijden in een groepje van vier renners. Nadat er iemand in het groepje was gevallen kon er één renner ontsnappen. Tibbe zette met nog een renner de achtervolging in. In de laatste ronde kon hij hierbij wegrijden en de 2e plaats pakken. Koen kon na de start zijn tempo goed vasthouden. De laatste ronde kwam hij met iemand samen te rijden en werd het nog even spannend want er moest gesprint worden voor de finish. Helaas verloor hij deze maar werd netjes 6e!

Ook Pim had een goede start bij de mannen tot 39 jaar. Al snel had hij een gat met groepje van drie. Helaas moest hij de twee andere mannen laten gaan en heeft hij alleen verder gereden. Toch een mooie 3e plek voor Pim.

Omdat dit alweer de laatste wedstrijd was van de AIROLUBE Wintercompetitie Noord -2021 – 2022 werd vandaag ook het klassement opgemaakt. Helaas hadden veel van onze renners niet aan alle wedstrijden deelgenomen. Toch was er nog een mooie podiumplaats voor Tibbe, die de eerste plaats wist te behalen bij de Junioren. Goed gedaan Tibbe!

Leave review
Seizoen 2021 ligt alweer een poosje achter ons. Inmiddels zijn we al weer d...
Tekst

Seizoen 2021 ligt alweer een poosje achter ons. Inmiddels zijn we al weer druk bezig met de voorbereiding voor het komende seizoen. Ook hebben we de afgelopen periode een bedankje bij onze trouwe sponsoren afgeleverd. En natuurlijk rekenen we in het nieuwe jaar ook weer op jullie.

Airolube l DRP Reklamebureau l Heling en Partners BV l Klaucke Tweewielerhuis l Roma Opticiens l AFP Fysio l Woontheater de Eclips l AAS Schadeherstel l GroenRijk Assen

Leave review
Vanaf volgend seizoen zal Pepijn Aalders ons team komen versterken. Pepijn ...
Tekst

Vanaf volgend seizoen zal Pepijn Aalders ons team komen versterken. Pepijn zal uitkomen in de categorie nieuwelingen.

Onderstaand stelt hij zich in het kort even voor:

"Mijn naam is Pepijn Aalders en ik ben 14 jaar oud. Ik woon in Norg. Ik rijd sinds drie jaar wedstrijden. Mijn beste prestatie is een vierde plek op het NK in 2019. Het leukst aan mountainbiken vind ik de combinatie van snelheid en techniek. Ik hoop komend jaar veel wedstrijden te kunnen rijden in de 3 nationscup".

Wij wensen Pepijn heel veel succes.