XCO Junior series in Nové Město

UCI MTB WORLD CUP NOVÉ MĔSTO NA MORAVĔ 2022 in TSJECHIE

Zaterdag 14 mei stond Tibbe Antonissen aan de start van de XCO junior series in Nové Město in Tsjechië. Hij mocht dit weekend aansluiten bij het team van TalentNed en gebruik maken van hun faciliteiten. Ook werd hij gecoacht door Olaf Noorbergen (trainer TalentNed) en werd zijn fiets voor de wedstrijd nagekeken door Matthijs Dankelman (bike mechanic van TalentNed). Voor Tibbe een mooie ervaring om samen met andere mountainbikers van over de hele wereld te koersen.

Afgelopen woensdag vertrok Tibbe samen met zijn vader richting Tsjechië, Airolubetrainer Matijn de Vries was ook van de partij. Na nog een aantal keren het parkoers te hebben verkend mocht hij zaterdagmorgen aan de start verschijnen. “Het was een mooi parcours met veel wortels en twee mooie rockgardens. Ik moest op de een na laatste rij starten. Ik heb bij de start wat plekken kunnen winnen. Ik heb een mooi constant tempo kunnen fietsen. En daardoor heb ik rond de 120ste plek gefietst. Ik ben uiteindelijk 118de gefinisht. Ik vond het supergaaf om op wereldniveau te fietsen. En ben weer een ervaring rijker. TalentNed super bedankt voor de ondersteuning”: Aldus Tibbe.

Dit bericht delen:

Meer nieuws

1e Plaats voor Anniek Mos

Leave review

Streetrace Nijeveen

Anniek Mos en Iris Offerein vertegenwoordigden ons team bij de streetrace in Nijeveen. Alle twee zaten ze mooi voorin bij de start maar het was Anniek die als eerste over de finish kwam.

"Ik had een kopstart. Gelijk bij de eerste doorkomst had ik al een gat op de andere meiden en toen liep ik iedere ronde verder uit. UIteindelijk maar 35 minuten gekoerst. Het ging super goed en ik ben erg tevreden. Op naar Ruinerwold": aldus Anniek Mos.

Iris Offerein eindigde op een nette 4e plaats. Zij gaf aan nog vermoeid te zijn van 3_nations Cup in Sittard van afgelopen weekend.

Lees verder
Watersley XCO Challenge 2022

Leave review

3 Nations Cup MTB: Watersley XCO Challenge 2022

De 3 Nations Cup MTB in Sittard was met 35 graden erg warm en daardoor een stuk zwaarder. Het was een mooi parcours met veel rockgardens en ook was er dit jaar voor het eerst een pumptrack.

Om 10.00 uur mochten onze nieuwelingen Job en Pepijn van start. Job en Pepijn moesten alle twee helaas achteraan opstellen. “Na de start was er meteen een opstopping, daarna kon ik gelukkig wel veel mensen inhalen en ging het erg goed. Ik voelde me goed en heb op de klimmetjes steeds veel renners kunnen inhalen. Op de open stukken ging het wat minder omdat het daar erg warm was door de zon. Voor de rest ben ik erg tevreden over hoe het ging”: aldus Pepijn.

Ook job kon flink opschuiven vanuit het achterveld. Hij lag bij de eerste ronde op de 22e plaats maar kwam ten val. Dit zorgde ervoor dat hij weer een aantal plaatsen naar achteren kwam te liggen. Uiteindelijk werd hij 28e.

Om 12.00 uur mocht Tibbe van start. Hij mocht vertrekken vanuit het midden van het startveld. “Bij de start kon ik al een paar plakken opschuiven en zat ik in de eerste ronde op de 22e plek. Mijn benen voelden erg goed vandaag. Helaas door mechanische problemen ben ik een aantal plekken verloren en ben ik als 29e geëindigd. Ondanks dat ben ik tevreden met mijn prestaties onder deze zware omstandigheden”: was Tibbe zijn verhaal.

Als laatste mocht Iris om 14.30 uur aan de bak. Na de afloop van de wedstrijd was er wat discussie over de einduitslag. Feit is wel dat Iris op dit moment 3e staat in het klassement van de 3 Nations Cup.

Op naar Houffalize volgende week.